مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 15:302018-12-22بين الملل

منبع درآمد طالبان کجاست؟


با وجود حضور آمریکایی ها در افغانستان برای کمک به نیروهای امنیتی این کشور به منظور مقابله با طالبان، هنوز هم بعد از گذشت این چندین سال طالبان موضع خود را حفظ کرده و با تمام قوا با نیروهای خارجی و افغان مبارزه می کند؛ - حالا سوال این است که طالبان برای ادامه این نبرد، پول از کجا می آورد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهگیری نقدینگی طالبان همواره پیچیده بوده و این سازمان عجیب شبه نظامی هرگز حساب هایش را منتشر نکرده اما مصاحبه های شبکه خبری بی.

بی.

سی در داخل افغانستان و خارج از این کشور نشان می دهد که این گروه شبه نظامی شبکه مالی و سیستم مالیاتی پیچیده ای را برای پرداخت عملیات خود اداره می کند.

درآمد سالانه این گروه از 2011، 400 میلیون دلار تخمین زده شده است اما گمان می رود در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و احتمالا 1.

5 میلیارد دلار باشد.

دولت های آمریکا و افغانستان تلاش کرده اند تا رد این شبکه های مالی را بزنند و در یکسال گذشته ارتش آمریکا استراتژی جدیدی را در بمباران لابراتوارهای مواد مخدر این گروه شبه نظامی ارائه کرده است.

البته درآمد طالبان بیش از صنعت مواد مخدر است.

سازمان ملل در گزارش 2012 خود نسبت به این مساله هشدار داده بود که صنعت مواد مخدر و تریاک در افغانستان منبع اصلی درآمد طالبان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منبع درآمد طالبان کجاست؟

منبع درآمد طالبان کجاست؟