مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 11:152018-12-19اقتصادي

تهیه نقشه کاداستر اراضی، راهی برای مبارزه با زمین خواری


مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه تهیه نقشه کاداستر برای عرصه های طبیعی روش جدی برای مبارزه با زمین خواری است، - گفت: برای 110 میلیون هکتار از اراضی ملی باید تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تهیه شود.

اکرم توفیقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقشه کاداستر (حد نگاری) عرصه های منابع طبیعی کشوراظهارکرد: تهیه و اجرای این نقشه یکی از اصل های حفاظت از اراضی و تثبیت مالکیت است بنابراین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در حال تهیه نقشه کاداستر برای کل کشور است و در حال حاضر کاداستر اراضی ملی تهیه و اسناد این اراضی نیز دریافت شده است.

وی با تاکید بر این که نقشه کاداستر می تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: کاداستر نقشه هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می رساند.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها با بیان اینکه تاکنون برای حدود 32 میلیون هکتار از اراضی ملی نقشه کاداستر تهیه و در سامانه ثبت اراضی ملی تثبیت شده است، گفت: برای 110 میلیون هکتار از اراضی ملی نیز باید تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تهیه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه نقشه کاداستر اراضی، راهی برای مبارزه با زمین خواری

تهیه نقشه کاداستر اراضی، راهی برای مبارزه با زمین خواری