مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 10:302018-12-19اقتصادي

امکان مهار کانون های گرد و خاک با ساخت ماده هیبریدی


با ارایه یک طرح پژوهشی از سوی یکی از کارشناسان ارشد شرکت ملی حفاری ایران مهار و کنترل کانون های گرد و خاک با ابداع و ساخت ماده هیبریدی امکان پذیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اصغر صادق آبادی رییس مهندسی کالا و تجهیزات عمومی مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: حدود پنج سال روی طرح مطالعه و کار شد و هدف رفع مشکل گرد و خاک و ریزگرد در استان خوزستان بوده است.

این پژوهشگر برتر استان افزود: تحقیقات و بررسی های علمی به عمل آمده در این ارتباط منجر به دستیابی به تولید ماده ای سازگار با محیط زیست شده است که تجهیزات و مواد مورد نیاز آن در استان موجود است.

وی با بیان این که با توجه به وضعیت کشور از نظر بیابان زایی و خشکسالی باید در جهت توسعه پایدار یک اقدام مهندسی روی این کار انجام می شد، اظهار کرد: محصول اختراع تثبیت کننده هیبریدی خاک با قابلیت نگهداری رطوبت و ایجاد مرتع به ثبت رسیده و در مرحله تولید تجاری قرار دارد.

صادق آبادی با اشاره به این که در تولید این ماده از دانش کامپوزیت های زیستی استفاده شده است، گفت: با استفاده از این ماده، کنترل کانون های فوق بحرانی ریزگرد امکان پذیر می شود.

رییس مهندسی کالا و تجهیزات عمومی مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: همچنین با استفاده از بذرهای مناسب می توان کانون ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان مهار کانون های گرد و خاک با ساخت ماده هیبریدی

امکان مهار کانون های گرد و خاک با ساخت ماده هیبریدی