مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 10:102018-12-19بين الملل

تاکید ترامپ به کوزوو برای دستیابی به توافق با صربستان


رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به همتای کوزوویی خود به وی تاکید کرد تا برای دستیابی به توافقی تاریخی با صربستان هرکاری می تواند انجام دهد.

- رییس جمهوری کوزوو رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به همتای کوزوویی خود به وی تاکید کرد تا برای دستیابی به "توافقی تاریخی" با صربستان هرکاری می تواند انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صربستان و کوزوو که در سال 2008 به استقلال رسید، در سال 2013 متعهد شدند تا مذاکراتی را با پشتیبانی اتحادیه اروپا به منظور حل و فصل مشکلاتشان برگزار کنند اما از آن زمان پیشرفت کمی در این باره حاصل شده است.

وبسایت هاشم تاچی، رییس جمهوری کوزوو نامه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را منتشر کرد؛ در متن این نامه آمده است: ناکامی در عدم دستیابی به فرصتی مغتنم باعث پسرفتی تراژیک می شود و فرصت دستیابی به یک صلح جامع و کامل را که باید زودتر از اینها به وقوع می پیوست، باز هم از بین می برد.

آمریکا در موفقیت کوزوو به عنوان یک کشور مستقل کاملا سرمایه گذاری کرده است.

تنش های میان کوزوو و صربستان اخیرا و در پی تصویب تشکیل ارتش جدید کوزوو توسط پارلمان این کشور از سر گرفته شده است، چون بلگراد می گوید این ارتش می تواند باعث تنش های قومی زیادی شود و ثبات و صلح منطقه را در معرض خطر بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ترامپ به کوزوو برای دستیابی به توافق با صربستان

تاکید ترامپ به کوزوو برای دستیابی به توافق با صربستان