مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 03:052018-12-18سياسي

علیزاده طباطبایی: قانونگذار باید از متخصصان برای تصویب قوانین استفاده کند


یک وکیل دادگستری با اشاره به اصلاح برخی قوانین تازه تصویب، گفت: به دلیل این که مطالعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای تدوین قانون انجام نمی شود، - این قوانین در اجرا به مشکل برخورد کرده و نیاز به اصلاح پیدا می کنند.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با عملکرد مجلس در حوزه قانونگذاری، با بیان این که قانونگذاری یک فرهنگ می خواهد ، اظهار کرد: آن چیزی که مورد قبول جامعه است باید تدوین شود و به صورت ضوابط و قانون به تصویب مرجع قانونگذاری برسد.

قانون نویسی نیز یک هنر است که کار هر کسی نیست و هر نماینده ای در مجلس یا هر وزیری در دولت نمی تواند بدون رعایت ضوابط قانون نویسی یک لایحه تهیه کند و به مجلس ارایه دهد و مجلس هم بدون بررسی سوابق آن را به تصویب برساند.

وی با اشاره به اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری بلافاصله پس از تصویب آن، یادآور شد: در ارتباط با قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات نیز مطالعات عمیقی انجام شده بود ولی این مطالعات، مطالعات اجتماعی مربوط به جامعه ایران نبود و قوانین مختلف و پیشرفته ترین قوانین را ترجمه کردند و در مجلس نیز آن را به تصویب رساندند و با وجود این که چند سال است که این قانون تصویب شده ولی دستگاه قضایی می گفت که امکان اجرایش را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیزاده طباطبایی: قانونگذار باید از متخصصان برای تصویب قوانین استفاده کند

علیزاده طباطبایی: قانونگذار باید از متخصصان برای تصویب قوانین استفاده کند