مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 16:302018-12-18اقتصادي

جمعه بازاری که شاید مرغ هایش آنفلوآنزا بگیرند


در جلسه ستاد مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جویبار وجود 27 واحد غیرمجاز عرضه مرغ در جمعه بازار این شهرستان زنگ خطری برای شیوع بیماری های مرغ و طیور دانسته شد و بر منع عرضه زنده طیور در فصل زمستان تاکید گردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا آقاجانی رییس دامپزشکی شهرستان جویبار در جلسه ستاد مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اعلام کرد: 27 واحد غیر مجاز در اطراف جمعه بازار جویبار مبادرت به عرضه مرغ زنده و کشتار و پرکنی می کنند.

وی با اشاره به این که شهرداری متولی این اماکن است، افزود: هرچند در حال حاضر شدت بیماری کم است اما زمانی که بحران اتفاق افتاد، انتظار نداشته باشند دامپزشکی از فروش طیور جلوگیری کند.

رییس دامپزشکی شهرستان جویبار با اشاره به این که در جمعه بازار جویبار 50 هزار پرنده به فروش می رسد، گفت؛ ساماندهی و مدیریت عرضه طیور بر عهده شهرداری است.

وی با اشاره به بحرانی بودن فصل زمستان و شیوع آنفلوآنزای مرغی، به بهسازی، سرپوشیده کردن، آسفالت یا بتن کردن بستر جایگاه عرضه طیور تاکید کرد.

آقاجانی هم چنین به اطلاع رسانی تلفات غیرمعمول در جمعیت طیور روستایی توسط خانه های بهداشت روستا، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، دهیار و شورا به دامپزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: به ازای هر جوجه یا پرنده ای که معدوم می شود، غرامت داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه بازاری که شاید مرغ هایش آنفلوآنزا بگیرند

جمعه بازاری که شاید مرغ هایش آنفلوآنزا بگیرند