مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 21:352018-12-17سياسي

بررسی پیش نویس طرح الزامی شدن آموزش حین ازدواج در کمیسیون فرهنگی


کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی با حضور رییس کمیته، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس برای یافتن راه های کاهش آسیب های اجتماعی طلاق برگزار شد.

- سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: این نشست با حضور نمایندگان معاونت زنان و خانواده، وزارتخانه های کشور و بهداشت، شورای اجتماعی و مرکز پژوهش ها برگزار شد.

در این جلسه مباحث مهمی مطرح شد، از جمله اینکه ضمانت اجرایی الزام جهت گذراندن دوره های آموزشی حین ازدواج نباید به گونه ای باشد که خود مانعی در مسیر ازدواج زوجین باشد.

وی ادامه داد: اگرچه کاهش آسیب اجتماعی طلاق در قانون برنامه ششم توسعه دیده شده است و در این راستا می توان اقدامات و برنامه هایی لحاظ کرد ولی از آنجا که قانون برنامه، موقت و برای یک دوره پنج ساله است لذا نیاز به قانون دایمی و بدون محدودیت زمانی ضروری است.

اعتبار اجرای طرح نیز باید در بودجه های سنواتی پیش بینی شود البته در حال حاضر این دوره ها به صورت دوره های دوساعته در سراسر کشور در حال برگزاری است اما برای افزایش زمان به 6 ساعت، وزارت بهداشت باید با همکاری سایر نهادهای ذیربط برنامه ریزی کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نماینده وزارت بهداشت نیز دو موضوع تامین نیرو و تامین فضای مناسب ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی پیش نویس طرح الزامی شدن آموزش حین ازدواج در کمیسیون فرهنگی

بررسی پیش نویس طرح الزامی شدن آموزش حین ازدواج در کمیسیون فرهنگی