مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 16:462018-12-17فرهنگي

دبیر این بخش تشریح کرد جزییات داوری «هنرهای جدید» در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر


امیر راد دبیر رشته «هنرهای جدید» یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویکرد و شیوه داوری آثار این بخش را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امیر راد دبیر رشته هنرهای جدید یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره تفکیک 10 رشته هنری در جشنواره امسال گفت: در هنر معاصر ارزش اثر هنری با مدیوم یا رسانه اثر سنجیده نمی شود و اصولا تفکیک آثار هنری بر اساس رسانه آن امری منسوخ است اما فرهنگ هنرهای تجسمی در ایران، به دلایل فرهنگی، آموزشی و ساختاری همچنان پذیرای این بی مرزی نیست.

بنابراین به نظر می رسد بعد از چهار دوره تجربه تمرکز بر اثر هنری و ویژگی های تعاریف معاصر، ساختار این دوره با فرهنگ جاری هنرهای تجسمی ایران نزدیکی بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: این امر رضایت هنرمندان هر یک از رسانه های حوزه تجسمی را فراهم می کند چرا که آثار صرفا در حوزه رسانه و با توجه به ویژگی های آن رسانه سنجیده می شوند و به لحاظ کمی نیز سهم هر کدام از رسانه ها در فضاهای نمایشگاهی مشخص و تقریبا برابر خواهد بود.

امیدوارم این رویکرد در دوره یازدهم سرآغاز و قدم نخست در حرکتی پیوسته اما ریشه دار به سوی درک اثر هنری از منظر نگاه معاصر شود و در دوره های آینده، این حرکت و تغییر، مشهود و قابل لمس باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر این بخش تشریح کرد جزییات داوری «هنرهای جدید» در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر

دبیر این بخش تشریح کرد جزییات داوری «هنرهای جدید» در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر