مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 12:252018-12-17سياسي

گفت وگوی نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس بر سر یک اختلاف


علی احمدی قائم مقام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدعلی وکیلی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلام پیرامون صلاحیت ها، وظایف و کارکردهای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که این روزها محل اختلاف مجلسی ها با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شده، - به گفت وگو نشستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمدی اظهار کرد: ابتدا باید بین اصل نظارت و شروع فعالیت های هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکیک قائل شد.

بر اساس بند دو اصل 110 قانون اساسی، نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام از وظایف رهبر معظم انقلاب است که این وظیفه در سال 1377 به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شد.

قائم مقام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال 1384 اولین مقررات نظارت در مجمع تدوین شد و به تأیید مقام معظم رهبری رسید.

در سال 1392 مجددا این مقررات مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر شد که نظارت شامل نظارت بر قوانین، نظارت بر مقررات و نظارت بر اجر باشد.

وی افزود: از آن جایی که جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام هر دو هفته یک بار برگزار می شد و گاهی تعداد اعضا به نصاب نمی رسید، فرایند نظارت تا اندازه ای طولانی شده بود.

در شهریور ماه 1396 به موجب پیوست حکمی که رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید مجمع صادر فرمودند، وظیفه نظارت از صحن مجمع به هیأتی متشکل از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، به انتخاب خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس بر سر یک اختلاف

گفت وگوی نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس بر سر یک اختلاف