مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 11:452018-12-17اقتصادي

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟


با وجود اینکه تاکسی در دنیا جزو خدمات لوکس حساب می شود و برخی افراد شاید قادر به استفاده از آن نباشند؛ اما در کشور ما با سازوکارهای در نظر گرفته شده، - تاکسی جزوی از حمل و نقل عمومی به شمار می رود به طوری که در حمل و نقل عمومی سهم 25درصدی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 26آذر سال 1362 باصدور فرمانی از سوی امام خمینی(ره)، کامیون ها و تریلی های زیادی برای تخلیه بار کشتی های منتظر در بندرها اعزام شدند.

با این فرمان و اعزام کامیون ها مشکل تجمع کالاهای وارداتی و نوبت های طولانی تخلیه کشتی ها در بندرهای ایران به مرور تا اندازه ای حل شد و بعد از آن در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور 26 آذر روز ملی حمل و نقل ایران نام گرفت.

از آن روز تا کنون 26 آذرماه بهانه ای برای توجه بیشتر به حمل و نقل در کشور شد.

یکی از مدهای حمل و نقلی در کشور تاکسی است.

در حقیقت تاکسی به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل به خصوص حمل و نقل عمومی نقش مهمی در صنعت ترابری دارد و توجه، پرداختن به آن و ارتقای کیفیت و کمیت آن در شهرهای امروزی حائز اهمیت است.

برهمین اساس و به بهانه 26 آذر روز حمل و نقل با مرتضی ضامنی- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به گفت وگو نشستیم تا به تببین نقش و جایگاه تاکسی در صنعت ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟