مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 10:002018-12-17بين الملل

تهدید آمریکا به توقف همکاری نظامی در بندر حیفا در صورت تداوم حضور چین در این بندر


ناوگان ششم دریایی آمریکا اعلام کرد در صورتی که چین تا دو سال آینده نیز نظارت بر بندر حیفا را برعهده داشته باشد، احتمالا عملیات خود را در این بندر متوقف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اورشلیم پست اسراییل اعلام کرد: این موضع نیروی دریایی آمریکا کابینه امنیتی را وادار به بازنگری در همکاری با شرکت چینی مسئول اداره بندر کرده است.

بندر حیفا به شکل دوره ای میزبان رزمایش های مشترک میان اسراییل و آمریکا است و کشتی های نظامی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر جورج بوش به صورت منظم در این بندر توقف می کنند.

سال 2015 وزارت حمل ونقل اسراییل و مجموعه بین المللی بنادر شانگ های توافقی را برای اداره بندر حیفا امضا کردند.

مدت این توافقنامه به 25 سال می رسد و شرکت چینی دو میلیارد دلار برای این پروژه که از طریق آن برای توسعه بندر تلاش می کند، اختصاص داده است.

در همین راستا کایل رینز، نماینده ناوگان ششم آمریکا که در دریای مدیترانه فعالیت می کند، گفت: شراکت دریایی با اسراییل همچنان ثابت است.

در زمان کنونی هیچ تغییراتی در عملیات ما در اسراییل رخ نداده است من نمی توانم پیش بینی کنم که 2021 چه اتفاقی خواهد افتاد.

منابع آگاه اسراییلی اعلام کردند، مسوولان نظامی آمریکایی به همتایان اسراییلی خود نگرانی شان نسبت به حضور چین در این بندر را اعلام کرده اند و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید آمریکا به توقف همکاری نظامی در بندر حیفا در صورت تداوم حضور چین در این بندر

تهدید آمریکا به توقف همکاری نظامی در بندر حیفا در صورت تداوم حضور چین در این بندر