مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 08:452018-12-17سياسي

«پژوهش» هنر است نه شغل!


«چه چیزی هست؟ از کجا می گویید؟ چگونه؟ با چه روش یا روش هایی؟» چهار سوال کلیدی برای هر پژوهشگر و پژوهش است که  در انگلیسی این پرسش های بدین گونه است «What.

- چه چیزی هست؟ از کجا می گویید؟ چگونه؟ با چه روش یا روش هایی؟ چهار سوال کلیدی برای هر پژوهشگر و پژوهش است که  در انگلیسی این پرسش های بدین گونه است What.

?، Why.

?، How.

?، By which tools .

? .

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و جامعه شناس فرهنگ و دین در قم درباره نحوه پژوهش به خبرنگار ایسنا گفت: هست های ذهنی هر پژوهشگری که پیش فرض های اوست در جغرافیای یک علم، نامش هستی شناسی یا کازمولوژی یا انتولوژی محقق در سپهر آن علم است؛ آن هست ها در آن سپهر، خواه مثبت خواه منفی، وجودشان مفروض است؛ به عنوان مثال آمار طلاق در ایران نسبت به ازدواج، فلان نسبت است، وجود طلاق با چنان نسبتی مفروض است.

باقر طالبی دارابی اظهار کرد: دومین پرسش در تحقیق که هر پژوهشگری باید جوابی برای آن داشته باشد، پرسش معرفت شناختی از کجا آورده ای است؛ یعنی اینکه حال که فرض گرفتی طلاق هست ، این هستی طلاق را با چه منطق معرفتی تصدیق می کنی؟ به اختصار این معرفت را از کجا آورده ای که بدانیم موجه است یا خیر؟ وی افزود: ساحت سوم هر پژوهشی پرسش چگونه است؛ چگونه این پژوهش را اثبات می کنید؟ پرسش چگونه یک پرسش روش شناختی یا متدولوژیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پژوهش» هنر است نه شغل!

«پژوهش» هنر است نه شغل!