مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 16:162018-12-16فرهنگي

اختلاف کلیسا و دانشگاه درباره نسخه های هزار ساله


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، رهبر معنوی کلیسای ارتدکس شرقی از دانشگاه پرینستون خواستار بازگرداندن نسخه های متون مقدس و آثار هنری که در اصل به این کلیسا متعلق دانسته، - نسخه هایی از متون مقدس و آثار هنری با یک هزار سال قدمت که برای ده ها سال بخشی از مجموعه آثار دانشگاه پرینستون بودند، اخیراً توسط کلیسای ارتدکس شرقی مسروقه اعلام شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رهبر معنوی کلیسای ارتدکس شرقی از دانشگاه پرینستون خواستار بازگرداندن نسخه های متون مقدس و آثار هنری که در اصل به این کلیسا متعلق دانسته، شده است.

پاتریارک کلیسای بارتولومف قسطنطنیه کالج دانشگاه پرینستون این آثار را به عنوان هدیه در سال 1942 از یک متولی و فارغ التحصیل که آن نسخه ها را از یک حراجی در آلمان و 20 سال قبل از این تاریخ خریداری شده بودند، دریافت کرده بود.

اما در دادخواستی که در روز پنجشنبه از سوی رهبری معنوی کلیسای ارتدکس شرقی صادر شده گفته شده که این نسخه ها مسروقه بوده و درخواست بازگرداندن آن ها را عنوان کرده است و بر این نکته تاکید دارد که این آثار طی جنگ جهانی اول از یک صومعه در کورمیستا (روستایی در شمال یونان) به سرقت رفته اند کلیسا نسخه هایی را از متون مقدس و آثار هنری متعلق به دوره بیزانس که بیش از یک هزار سال قدمت دارند و برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف کلیسا و دانشگاه درباره نسخه های هزار ساله

اختلاف کلیسا و دانشگاه درباره نسخه های هزار ساله