مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 13:152018-12-16پزشكي

«شکلات تلخ» کاهنده سکته مغزی در زنان


یکی از خوش طعم ترین خوردنی های دنیا شکلات است که طعمی شیرین و به یاد ماندنی را در ذهن هر فردی ایجاد می کند که می تواند آنها را در خوردن انواع طعم های مختلف وسوسه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درخت کاکائو از درختان مناطق حاره ای جهان است که کشورهای آفریقایی در تولید آن بیشترین نقش را دارند و این خوراکی خوشمزه با گذشت زمان از تغذیه های جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شده است.

مصرف این خوراکی در بسیاری از خانواده ها به حدی بالا رفته است که می توان مضرات آن را در کنار فوایدش بررسی کرد.

یک کارشناس تغذیه در این باره با بیان اینکه شکلات بر خلاف تصور دیگران افزون بر مضرات، فوایدی دارد، اظهار کرد: شکلات تلخ بر خلاف طعمی که ممکن است باب میل بسیاری از افراد نباشد یکی از خوارکی های مورد علاقه بانوان است.

سارا نجفی به خبرنگار ایسنا گفت: مصرف به اندازه از شکلات تلخ می تواند خطر سکته مغزی را در زنان کاهش دهد که مصرف معمول آن در هفته باید دو قطعه باشد و افزون بر کاهش خطر سکته مغزی می تواند آنها را در ابتلا به افسردگی نیز در امان نگه دارد.

وی با اشاره به مصرف این خوردنی خوشمزه در جلوگیری از عوارض بارداری خاطرنشان کرد: مصرف شکلات تلخ در زنان باردار منجر به متعادل ساختن فشارخون می شود، معضلی که بسیاری از زنان باردار را شامل و در صورت عدم کنترل آن منجر به تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شکلات تلخ» کاهنده سکته مغزی در زنان

«شکلات تلخ» کاهنده سکته مغزی در زنان