مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 12:352018-12-16اقتصادي

رانت خواری بلای جان اقتصاد شده است


رانت خواری بلای جان اقتصاد کشور شده است.

- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: رانت خواری بلای جان اقتصاد کشور شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صبح امروز (یکشنبه) نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با حضور فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی - برگزار شد.

در این نشست غلامحسین شافعی- رییس اتاق بازرگانی ایران - گفت: مستندات موجود هم پیش از انقلاب هم پس از آن نشان می دهد که دو بخش مولد و غیرمولد اقتصاد همواره به عنوان رقیب بسیار سرسخت در بخش های تولیدی و صادراتی در کشور مطرح بوده اند و به جز دوره های کوتاه مدت و خاص، دولت های مختلف، رویکردهای جدید و حمایت گرانه نسبت به تولید از خود نشان نداده اند.

همچنین آمارها پرسش های متعددی را از مسئولان اقتصادی مطرح می کند به ویژه از سال 1368 تاکنون که برنامه های توسعه در کشور اجرایی شده، با توجه به فراهم بودن منابع ارزی از طریق صادرات نفت، گاز و صادرات کالا و خدمات باید به ارقام توجه شود.

از شروع برنامه های توسعه سال 1368 تا پایان سال 1396، هزار و 742 میلیارد دلار منابع ارزی از از طرف صادرات نفت، صادرات کالا و خدمات داشته ایم.

بنابراین چه کسی باید پاسخ دهد که آخر چرا اقتصاد کشور علیرغم چنین منابع ارزی به چنین وضعیتی افتاده است؟ اما به دلیل اینکه پاسخگویی وجود ندارد این کاروان کماکان در حال حرکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت خواری بلای جان اقتصاد شده است

رانت خواری بلای جان اقتصاد شده است