مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 12:302018-12-16پزشكي

مرگ سالانه 2هزار بیمار سوخته در کشور


معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقداماتی که در راستای پیشگیری از سوختگی انجام شده، گفت: سالیانه 180 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند و ارقام قابل توجهی برای درمان آنها هزینه می شود؛ - درحالی که با پیشگیری می توان جلوی بسیاری از این حوادث و هزینه ها را گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمدهادی ایازی در نشست خبری که به بهانه روز ملی پیشگیری از سوختگی برگزار شد، گفت: ما به عنوان مدیران نظام سلامت معتقدیم 25 درصد از حوزه سلامت در اختیار ماست و 75 درصد آن در اختیار مردم و دیگر ارگان ها است.

به همین دلیل رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت را انتخاب کردیم؛ چرا که 75 درصد در این حوزه مغفول مانده بود.

وی افزود: یکی از حوزه های حائز اهمیت در سلامت، مسئله سوختگی است.

سوختگی از ابتدا بیماری نیست و به واسطه حوادث و اتفاقات معطوف به شخص رخ می دهد و منجر به بیماری های سخت و دردناک می شود؛ به نحوی که سالانه در کشور 180 هزار نفر دچار سوختگی می شوند و هر درصد سوختگی به طور متوسط هزینه 5 میلیون تومانی را برای نظام سلامت به وجود می آورد.

سالی 28هزار بستری در بیمارستان ها به دلیل سوختگی مرگ سالانه 2هزار بیمار سوخته وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در سال می سوزند، بعد از مدتی به دلیل هزینه های بالای سوختگی فقیر می شوند و اگر بتوانیم از سوختگی پیشگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 2هزار بیمار سوخته در کشور

مرگ سالانه 2هزار بیمار سوخته در کشور