مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 10:002018-12-16اقتصادي

آب شیرین کن ها؛ چالش زیست محیطی یا فرصتی برای خلق ثروت


امروزه اجرای طرح های ارزیابی زیست محیطی قبل از احداث صنایع بزرگ، مکان یابی مناسب محل استقرار هر صنعت و بررسی همه جانبه اثرات آن بر محیط پیرامون خود و ارائه راهکارهای مناسب جهت به حداقل رساندن اثرات منفی، - یک مدرس حوزه زمین شناسی گفت: امروزه اجرای طرح های ارزیابی زیست محیطی قبل از احداث صنایع بزرگ، مکان یابی مناسب محل استقرار هر صنعت و بررسی همه جانبه اثرات آن بر محیط پیرامون خود و ارائه راهکارهای مناسب جهت به حداقل رساندن اثرات منفی، یکی از اصول پذیرفته شده در همه کشورهاست.

سید محمد میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: آب شیرین یکی از ضروری ترین نیازهای انسان و موجودات زنده است و بی جهت نیست که تمدن های بزرگ باستانی مثل بابل، سومر، هلیل و .

همگی در کنار منابع آب شکوفا شده اند.

وی با بیان اینکه در ادیان و مذاهب گوناگون آب به عنوان سرچشمه حیات، حرمت فراوانی داشته و ماده ای مقدس به شمار می رود تا جایی که حتی سوگند به آب در برخی مناطق مرسوم بوده و هست، اضافه کرد: در آیین زرتشت آب دومین آفریده از جهان بوده و سبب آفرینش آن، نابود کردن دیو تشنگی است.

در دین اسلام نیز آب از اهمیت و تقدس بسیار بالایی برخوردار بوده و بیش از 100 آیه در قران کریم در مورد آب و طبیعت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شیرین کن ها؛ چالش زیست محیطی یا فرصتی برای خلق ثروت

آب شیرین کن ها؛ چالش زیست محیطی یا فرصتی برای خلق ثروت