مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آذر 1397 ساعت 00:302018-12-15سياسي

سرنوشت کنسول گری سابق آمریکا به کجا رسید؟


مدیر پایگاه میراث فرهنگی منطقه ثامن مشهد گفت: هیچ نگرانی از بابت تخریب خانه کوزه کنانی به عنوان کنسولگری سابق آمریکا وجود نداشته و گزارشی نیز مبنی بر مداخله و تخریب این بنا دریافت نشده است.

- وفا ثابتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بنای خانه کوزه کنانی اظهار کرد: این اثر در آبان 83 از فهرست آثار ملی طبق حکم دیوان عدالت اداری خارج شد و مشمول قوانین حفاظتی و صیانتی آثار تاریخی قرار ندارد؛ ولی در طرح تفضیلی ملاک عمل به عنوان کاربری فرهنگی و تاریخی تعیین شده و مشاور زمانی که طرح تفصیلی را تهیه کرده، کلیه آثار تاریخی را با کاربری فرهنگی و تاریخی تعیین کرده و هرگونه مداخله در آن ها باید با نظر سازمان میراث فرهنگی است.

این موضوع نه تنها برای این اثر، بلکه برای تمامی آثار در صورتی که مالک، تقاضایی مبنی بر تغییر کاربری، احیا و یا هرگونه مداخله برای تامین نیاز داشته باشد و بخواهد از شهرداری در این خصوص تقاضایی کند، شهرداری آن را به میراث فرهنگی ارجاع داده و در این لذا در این مورد نظر میراث فرهنگی شرط است.

وی افزود: هیات امنای حسینیه فروشانی ها یا همان مالک خانه کوزه کنانی درخواستی را به شهرداری برای صدور پروانه جهت ساخت و ساز ارائه داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت کنسول گری سابق آمریکا به کجا رسید؟

سرنوشت کنسول گری سابق آمریکا به کجا رسید؟