مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 19:512018-12-15سياسي

آیت الله نوری همدانی: فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را بر دوش دارند


یکی از مراجع تقلید در پیامی به مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) گفت: حافظان و فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را در این زمان برعهده دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، در بخشی از پیام آیت الله حسین نوری همدانی به دوازدهمین دوره مسابقات بانوان دارالقرآن امام علی(ع) آمده است: باید دانست آیاتی که تنها دو پایه ایمان و عمل صالح را ملاک سعادت انسان معرفی می کند در قرآن کریم فراوان است و تعداد آن ها به 52 مورد می رسد  ولی برخی از این آیات تصریح بر این مطلب دارند که میان مرد و زن تفاوتی نیست.

در ادامه این پیام آمده است: استاد بزرگوار ما علامه طباطبایی در تفسیر ارزشمند المیزان می فرمایند در عصری که این قبیل آیات نازل شد عقیده مردم براساس عقیده رایج آن زمان این بود که زنان اگر مرتکب گناه شوند عقوبت گناهشان بر گردن خودشان است و باید مجازات شوند اما اگر ثواب و اعمال خوب انجام دهند ثواب آن برای مردان است و زنان از ثواب عمل خود بهره ای ندارند و این تفاوت در نظر آن ها به این دلیل بود که زن به سبب پستی و حقارتی که دارد شایستگی ثواب و پاداش را از خداوند ندارد! و این آیات قرآنی که دلالت بر این دارد زنان هم مانند مردان ثواب عمل نیک خود را دریافت می کنند، نفی آن فرهنگ نادرست و رایج در آن عصر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله نوری همدانی: فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را بر دوش دارند

آیت الله نوری همدانی: فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را بر دوش دارند