مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 11:452018-12-15اقتصادي

کولرهای گازی وارداتی، خورندگان اصلی برق


یکی از مصرف کنندگان اصلی برق کولرهای گازی است، کولرهایی که عمدتا به صورت وارداتی وارد کشور می شوند و متاسفانه از استانداردهای کافی نیز برخوردار نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت نیرو اخیرا برای مقابله با پرمصرفی، موضوع که از این میان 70 درصد آن استانداردهای لازم را ندارد .

با ورود این تعداد کولرگازی، هر ساله به اندازه 2000 مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می شود که این میزان معادل دو برابر ظرفیت نیروگاه هسته ای بوشهر است.

علاوه بر این، در نگاه کلی به صنعت برق باید به این موضوع نیز توجه شود که سالانه مصرف برق در کشور هفت درصد رشد پیدا می کند و اگر این میزان رشد هم چنان تداوم داشته باشد، تاسیسات این صنعت هر 10 سال باید دو برابر شود و طبق اعلام محمدحسن متولی زاده - مدیرعامل توانیر - حل این مشکل نیز نیازمند 600 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید است.

وی با بیان این که برای تامین برق منطقه باید سرمایه گذاری زیادی صورت بگیرد، گفت: در سال گذشته، مجموع انرژی برنامه ریزی شده از نیروگاه برق آبی بالغ بر 115 هزار مگاوات ساعت بوده است و در سال جاری به منظور تداوم انرژی با اقدامات مدیریت مصرف، میزان دریافت انرژی از واحدهای برق آبی 50 درصد کاهش یافت و میزان خاموشی از نظر انرژی اعمال شده کمتر از سه درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کولرهای گازی وارداتی، خورندگان اصلی برق

کولرهای گازی وارداتی، خورندگان اصلی برق