مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 10:262018-12-15بين الملل

جزییات توافق بندر الحدیده و تبادل اسرا به روایت سفیر روسیه


سفیر روسیه در یمن به تشریح جزییات توافقی که طرفین یمنی در خصوص بندر «الحدیده» و تبادل اسرا به آن دست پیدا کرده اند، پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گفت و گوهای صلح یمن در سوئد، پس از یک هفته سرانجام پنجشنبه هفته گذشته (22 آذر) به توافق انجامید.

طبق گزارش دفتر مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در یمن، طرفین درباره سه مسأله به توافق رسیدند: شهر الحدیده و بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی ، ساز و کار اجرای توافق تبادل اسرا و اعلام تفاهمات دو طرف در خصوص تعز (جزییات بیشتر ).

ولادیمیر دِدوشکین سفیر روسیه در یمن در همین راستا اعلام کرد اجرای توافق انجام شده درباره شهر و بندر الحدیده 45 روز طول خواهد کشید و طرفین در پایان ژانویه، اسرا و بازداشتی ها را مبادله خواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری نووستی روسیه، دِدوشکین افزود، این طرح شامل ایجاد منطقه ای حائل میان طرفین به عرض یک کیلومتر است تا مقدمه ای برای عقب نشینی نیروهای دو طرف با نظارت کمیته ای خاص و طی 45 روز باشد.

وی در ادامه تصریح کرد کمیته مذکور شامل نمایندگان سازمان ملل و نمایندگانی از دو طرف نزاع خواهد بود، طرفینی که با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده موافقت کرده اند این بندر، شریان زندگی بیشتر مردم یمن به شمار می رود و 80 درصد مواد تجاری، دارویی و کمک ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق بندر الحدیده و تبادل اسرا به روایت سفیر روسیه

جزییات توافق بندر الحدیده و تبادل اسرا به روایت سفیر روسیه