مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 02:202018-12-14اقتصادي

ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا


رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش اعلام کرد که امسال قیمت آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا نسبت به پارسال حدود 80 درصد افزایش یافته که کمبود تولید و عرضه و دلالی تاجران افغانستانی عوامل اصلی این نوسانات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال بازار انواع آجیل در آستانه شب یلدا وضعیت نامناسبی را تجربه می کند و مردم شاهد قیمت های عجیب و غریبی از این محصولات خشکباری همچون پسته، گردو و غیره هستند.

البته چندی پیش محمود ابطحی - رییس انجمن پسته - کاهش تولید پسته به یک پنجم میزان تولید سال گذشته را از عوامل گرانی این محصول باغی اعلام کرده و گفت : مردم امسال را تحمل کنند و کمتر پسته خریداری کنند تا سال آینده تولید و بازار این محصول اصلاح شود.

اما مصطفی احمدی - رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش - نظر دیگری در این باره دارد و می گوید که وزارت جهاد کشاورزی می تواند به صورت مقطعی ثبت سفارش و واردات این محصولات را در بازه زمانی مشخص و در تناژ تعیین شده، باز کند تا بازار آجیل تنظیم شود، چرا که مردم حق دارند این محصولات را به قیمت مناسب برای خود تامین کنند.

وی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از تیر ماه امسال افزایش قیمت انواع آجیل مانند پسته، اتفاق افتاد چرا که تولید آن به حدود 50 تا 60 هزار تن کاهش یافت و از سوی دیگر نیز براساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا

ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا