مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 آذر 1397 ساعت 07:562018-12-14سياسي

تحریم ها نمونه مخدوش شدن حق رضایت دولت ها/NPT فرش قرمز برای بازرسی و تحریم است


استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه گفت: پیوستن کشورها به معاهدات بین المللی باید با اراده دولت ها صورت بگیرد و تحریم های ایران نمونه ای از مخدوش شدن حق رضایت دولت هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، رضا موسی زاده امشب در نشست علمی ـ تخصصی بررسی ابعاد حقوقی مفهوم تروریست که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به پدیده تروریسم و شناخت آن، از آن جهت که قرن هاست افراد را درگیر کرده است، به خصوص برای کشور ما که از اول انقلاب قربانی این پدیده بوده، اهمیت بالایی دارد.

استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه بیان کرد: پدیده تروریسم بی سابقه نبوده است، اما بعد از 11 سپتامبر از نظر اجرا، نوع مقرارت و قواعد پیرامون تروریسم و مبارزه با آن شکل تازه ای به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه اکنون 19 کنوانسیون بین المللی در ارتباط با تروریسم وجود دارد، اظهار کرد: بعد از واقعه 11 سپتامبر، در سند امنیت ملی آمریکا بحث جدیدی به عنوان اقدام پیش دستانه و پیشگیرانه به وجود آمد که برخلاف ماده دوم منشور سازمان ملل می گفت ما در برابر توسل به زور و تهدید اقدام پیش دستانه می کنیم.

موسی زاده افزود: آمریکایی ها بر این اساس بیان کردند که قبل از هر اقدامی در مقابل تهدید ساکت نمی مانیم، حتی اگر این تهدیدات بالاقوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها نمونه مخدوش شدن حق رضایت دولت ها/NPT فرش قرمز برای بازرسی و تحریم است

تحریم ها نمونه مخدوش شدن حق رضایت دولت ها/NPT فرش قرمز برای بازرسی و تحریم است