مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آذر 1397 ساعت 12:362018-12-13اقتصادي

4 باغ مادری تولید نهال در کشور ایجاد شد


رییس گروه نهال و بهبود ارقام وزارت جهاد کشاورزی گفت: چهار باغ مادری تولید نهال در استان های اصفهان، قزوین، مازندران و خراسان رضوی ایجاد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علی امیر آل محمد صبح امروز در جلسه کمیته فنی نهال استان سمنان با اشاره به اینکه چهار زیرساخت عمده در کشور برای تولید نهال ایجاد شده است، اظهار داشت: چهار باغ مادری در استان اصفهان، قزوین مازندران و خراسان رضوی ایجاد شده و پیگیری برای ارتقای این باغ ها در دستور کار قرار دارد.

وی سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی برای تولید و تأمین نهال گواهی شده به منظور بهبود کیفیت نهال موردنیاز برنامه های توسعه، اصلاح و جایگزینی را از وظایف گروه بهبود ارقام بذر و نهال در کشور برشمرد و گفت: برنامه ریزی در راستای تهیه و تأمین اندام های تکثیری از ارقام تجاری روز دنیا از دیگر وظایف این گروه است.

آل محمد با اشاره به اینکه 398 نهالستان دارای مجوز در کشور در سال جاری در حال فعالیت است، افزود: 19 واحد کشت بافتی تولیدکننده نهال دارای مجوز در حال تکثیر گونه های متفاوت است.

رییس گروه نهال و بهبود ارقام وزارت جهاد کشاورزی یکی از اهداف، سیاست ها و شعارهایی این سازمان در بخش نهال رسیدن به نهال گواهی شده دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مرحله نیاز به زیرساخت های مطلوب و همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 باغ مادری تولید نهال در کشور ایجاد شد

4 باغ مادری تولید نهال در کشور ایجاد شد