مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آذر 1397 ساعت 11:162018-12-13اقتصادي

چرا دلار ارزان شد اما کالاها همچنان گرانند


سؤالی که ذهن جامعه را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود کاهش قیمت دلار قیمت کالاها کاهش نیافته و همچنان بر اساس قیمت قبلی ارز محاسبه می شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، افزایش یکباره قیمت ارز باعث ایجاد یک جهش در قیمت کالاها شد اما امروز که این افزایش قیمت کاهش قابل ملاحظه ای داشته اثر آن را بر قیمت کالاها نمی بینیم.

این مسأله سؤالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده که باید به آن پاسخ داد، امروز مسؤولان  اطمینان می دهند که دولت سیاست های خود را برای کاهش قیمت ها پیش می برد.

بدیهی است قیمت در مقابل کاهش مقاومت نشان دهد اما این سیاست گذاران و تصمیم گیران هستندکه باید راهکار عملیاتی و عملی این فرآیند را در پیش بگیرند و آرامشی را در بازار ایجاد کنند.

افزایش قیمت ساده، بازگشت آن سخت در این زمینه مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت و گو با فارس اظهار کرد: در اقتصاد مفهومی به نام چسبندگی قیمت داریم که منظور از آن این است که قیمت به راحتی بالا می رود اما بازگشت آن سخت است.

علیرضا شجاعی با بیان اینکه این موضوع به دلایل مختلف وابسته است، یکی از دلایل آن را وجود منفعت طلب ها دانست که به خاطر جلوگیری از کاهش سود خود نمی خواهند قیمت کالا کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دلار ارزان شد اما کالاها همچنان گرانند

چرا دلار ارزان شد اما کالاها همچنان گرانند