مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 18:102018-12-12دانش

رونمایی از سطل زباله تفکیک اتوماتیک در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد


سطل زباله تفکیک اتوماتیک زباله های خشک و تر بانام یافته و خودروی خورشید و باد ارتقا یافته اسپیکوی 2 در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سطل تفکیک هوشمند زباله که بدون نیاز به هیچ واسطه ای مثل بارکد برای اولین بار در دنیا قابلیت تفکیک زباله های پلاستیک، فلزات، شیشه جات، چوب و کاغذ و پارچه و همچنین زباله های تر را دارد با شماره ثبت ملی اختراع 97213 توسط عضو هیات علمی گروه برق واحد خرم آباد ساخته شد.

دکتر سیامک بهاروند رییس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در حاشیه رونمایی از این اختراع جدید با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ها حمایت از مخترعین و مبتکرین و پژوهشگران است، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند همه آحاد مردم باید تلاش کنند تا با استفاده از توان داخلی در جهت پیشبرد اهداف کشور و رسیدن به توسعه پایدار گام بردارند.

وی یکی از اهداف بلندمدت دانشگاه آزاد اسلامی لرستان را تبدیل شدن به یکی از قطب های ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور با حمایت از پژوهش های کاربردی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این تیم سال گذشته نیز با ساخت خودروی خورشید و باد اسپیکو کار خود را شروع کرد و با حمایت های دانشگاه و مرکز رشد در ادامه هم موفق به ساخت یک اختراع جدید جهت تفکیک هوشمند زباله بانام یافته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سطل زباله تفکیک اتوماتیک در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد

رونمایی از سطل زباله تفکیک اتوماتیک در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد