مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 16:362018-12-12اقتصادي

ایجاد 48 هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گلخانه ها منجر به صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب می شوند، گفت: در طی 10 سال آینده در سراسر کشور 48 هزار هکتار گلخانه ساخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه ی جلسه ی بررسی و مسائل مشکلات بخش کشاورزی که امروز در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از محصولات ما پر آب بر هستند و بیشتر در فضای باز کشت می شوند، به همین سبب این محصولات با شیوه ی تولیدات گلخانه ای تهیه می شوند تا آب کم تری را مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه گلخانه ها و سایه بان ها از طرح های با اولویت بالای این وزارتخانه هستند، عنوان کرد: تولیدات گلخانه ای تبخیر را کنترل کرده و از مصرف بیهوده آب جلوگیری می کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی 10 سال آینده در سراسر کشور 48 هزار هکتار گلخانه ساخته می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساحت گلخانه های سراسر کشور به میزان 14 هزار هکتار رسیده این در حالی است که در سال جاری در نظر داریم تا 3 هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور بسازیم.

طهماسبی رونق توسعه صنعت سازه های گلخانه ای را یکی از موضوعات مهم برشمرد و تصریح کرد: این صنعت نوپا منجر به افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 48 هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور

ایجاد 48 هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور