مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 13:302018-12-12پزشكي

این بیماری کُشنده را ساده نگیرید


مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه فرم سخت بیماری آنفلوآنزا می تواند کشنده باشد، از همه افراد و بویژه گروه های درمعرض خطر خواست از درمان خودسرانه این بیماری خودداری کنند.

- دکتر علیرضا جانبخش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه آنفلوآنزا بیماری حاد و مسری تنفسی است، گفت: ویروس این بیماری دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند.

وی با اشاره به تفاوت های بسیار آنفلوآنزا و سرماخوردگی، گفت: عموم مردم تفاوت چندانی بین این دو قائل نیستند، درحالیکه آنفلوآنزا با سرماخوردگی بسیار متفاوت است و به مراتب این بیماری با عوارض شدیدتری همراه است.

جانبخش تصریح کرد: در سرماخوردگی آبریزش بینی و سوزش چشم و گلو داریم و تب نداریم، اما در آنفلوآنزا این موارد برعکس است و آنفلوآنزا اغلب با تب همراه است و علائم گفته شده در مورد سرماخوردگی را ندارد.

وی افزود: شروع آنفلوآنزا برخلاف سرماخوردگی ناگهانی است و عموما با دردهای عضلانی در ساق پا و کمر همراه است که این موارد در سرماخوردگی مشاهده نمی شود.

جانبخش تصریح کرد: آنفلوآنزا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند و علائم تحتانی مانند سرفه و ذات الریه در آنفلوآنزا نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری کُشنده را ساده نگیرید

این بیماری کُشنده را ساده نگیرید