مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 11:002018-12-12اقتصادي

تقویت مالکیت فکری موجب رونق اقتصادی می شود


سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری تصریح کرد : بخش خصوصی به دنبال تولید ثروت از علم و دانش است و ابزار این کار نیز مالکیت فکری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود حکمت نیا در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزش مالکیت فکری در تهران با اشاره به نقش مالکیت فکری در تولید ثروت، بر تقویت و پشتیبانی آن از سوی دولت، بخش خصوصی اتاق بازرگانی و بازار تاکید کرد.

وی گفت: هدف مالکیت فکری اقتصادی است که در حوزه رقابت شکل می گیرد و بخش خصوصی به دنبال تولید ثروت از علم و دانش است و ابزار این کار نیز مالکیت فکری است که دولت باید در این زمینه با رفع موانع و مشکلات هزینه تولید ثروت را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه هزینه تولید فکر و فناوری را می توان از طریق مخترع، دولت، صنعت و بازار تامین کرد، افزود: سه منبع مخترع، دولت و صنعت هریک می تواند معایبی را ببار آورد اما بازار مصرف ایده مناسب تری است و عملکرد مالکیت فکری نیز همین است که تولید فکر از بازار مصرف تامین گردد.

حکمت نیا اظهار داشت: از آن جا که اموال فکری محدودیت اموال فیزیکی را ندارند، از یک سو اعطای حقوق انحصاری به دارایی های فکری می بایست توجیه شود و از سوی دیگر مبتکر و شخص صاحب فکر باید بداند که در ازاء افشاء ایده ، چه چیزی نصیبش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت مالکیت فکری موجب رونق اقتصادی می شود

تقویت مالکیت فکری موجب رونق اقتصادی می شود