مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 10:312018-12-12پزشكي

ثبت 2 گونه مخمری برای اولین بار در کشور


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در تحقیقات صورت گرفته با عنوان شناسایی ملکولی از گونه های مخمری معمول و غیر معمول، دو گونه برای اولین بار در کشور به ثبت رسید.

- مجتبی فرجام در گفت وگو با خبرنگار فارس در فسا اظهار داشت: در تحقیقاتی که توسط سید محمد حسین افسریان و همکارانش در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با عنوان شناسایی ملکولی از گونه­ های مخمری معمول و غیرمعمول انجام گرفت، دو گونه مخمری برای اولین بار در کشور به ثبت رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در این کار یک 110 نمونه از بیماران مبتلا به عفونت­ های قارچی گرفته و پس از انجام کارهای تحقیقاتی قارچ شناسی، 16 گونه مخمری از بیماران جدا شد.

 وی با اشاره به اینکه دو گونه مخمری Candida sorbosivorans و candida haemulonii برای اولین بار در کشور از بیماران با عفونت­ های جلدی و ریوی گزارش شد ادامه داد: این دو گونه مخمری کمتر باعث ایجاد عفونت در انسان می­ شود اما اخیراً شیوع عفونت­ های قارچی غیر معمول رو به افزایش است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: بعضی از این مخمرهای غیر معمول مقاومت­ هایی را نسبت به بعضی از داروهای ضدقارچی از خودشان داده ­اند که این نشان از اهمیت تشخیص سریع و دقیق این عفونت­ های قارچی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 2 گونه مخمری برای اولین بار در کشور

ثبت 2 گونه مخمری برای اولین بار در کشور