مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 09:462018-12-12اقتصادي

چرا ارزش پول ملی کم شد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کامران ندری در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ارزش پول ملی بر اثر شوکی که از ناحیه تحریم ها به اقتصاد کشور وارد شد کاهش یافت افزود: - یک کارشناس اقتصادی گفت: ارزش پول ملی بر اثر شوک از ناحیه تحریم ها و همچنین تورم و ضعف اقتصادی کاهش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کامران ندری در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ارزش پول ملی بر اثر شوکی که از ناحیه تحریم ها به اقتصاد کشور وارد شد کاهش یافت افزود: مسئله تورم در بلند مدت به رشد نقدینگی کمک می کند و به دلایل تاریخی و ساز و کار پولی در اقتصاد کشور رشد نقدینگی ما از بقیه کشور ها بیشتر بوده است.

وی گفت:: در سال های اخیر عامل رشد نقدینگی افزایش بدهی بانک ها به بانک مرکزی بوده است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه به دلیل صادرات نفتی تراز مثبت تجاری داریم افزود: درآمد ارزی کشور بیش از ارز مورد نیاز واردات است می توانیم نرخ ارز را کنترل کنیم.

ندری گفت:: پیش از تحریم ها اختلاف نظر بین اقتصاد دانان این بود که نباید نرخ ارز پایین نگه داشته باشد، زیرا درجه رقابت پذیری کالا های داخلی کاهش می یابد، اما با تحریم ها برای تثبیت نرخ ارز با مشکل روبرو شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ارزش پول ملی کم شد؟

چرا ارزش پول ملی کم شد؟