مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 14:152018-12-11فرهنگي

کشف سفال های فیروزه ای در شهر زیرزمینی سفیدشهر


سرپرست کاوش باستان شناسی در دستکندهای زیرزمینی سفید شهر (نصرآباد) در آران و بیدگل استان اصفهان از کشف آثاری متعلق به قرن 6 و 7 هجری قمری در شهر زیرزمینی سفیدشهر خبر داد.

- سرپرست کاوش باستان شناسی در دستکندهای زیرزمینی سفید شهر (نصرآباد) در آران و بیدگل استان اصفهان از کشف آثاری متعلق به قرن 6 و 7 هجری قمری در شهر زیرزمینی سفیدشهر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید منتظر ظهوری گفت: کاوش در مجموعه دستکندهای زیر زمینی سفید شهر معروفشده به شهر زیرزمینی آران و بیدگل در دو کارگاه مجزا پیگردی شد که کارگاه نخست در زیر عمارت معروف به بقال است.

وی با بیان این که این عمارت در گذشته به عنوان کارگاه قالی بافی مورد استفاده بوده و امروز با نام چهارطاقی شناخته می شود، افزود: در فصل پیشین کاوش بخش عمده ای از آن مورد شناسایی و آواربرداری قرار گرفت.

ادامه کاوش ها در این کارگاه در بخش شمالی و جنوبی در دو جبهه تداوم یافت که به شناسایی بخش های دیگری از این دستکند منجر شد.

او از یافته های این بخش از دستکندها به سفال های دوران قرن 6 و 7 هجری قمری اشاره کرد که از نمونه های آن می توان سفال های فیروزه قلم مشکی و سفال های لعاب تکرنگ فیروزه ای با لبه چکشی نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سفال های فیروزه ای در شهر زیرزمینی سفیدشهر

کشف سفال های فیروزه ای در شهر زیرزمینی سفیدشهر