مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 12:152018-12-11اقتصادي

کمبود تولید عامل گرانی پسته/ مردم امسال را تحمل کنند


در شرایطی که قیمت پسته در بازار افزایش و نوسان شدیدی داشته و به کیلویی حدود 200 هزار تومان رسیده است، رییس انجمن پسته اعلام کرد که تولید این محصول به یک پنجم پارسال رسیده است و بازار صادراتی پسته را هم شدیدا تحت تاثیر قرار داده اما مردم امسال را تحمل کنند تا از این مشکل عبور کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت پسته در سال جاری با افزایش شدیدی روبرو شده و به کیلویی حدود 200 هزار تومان رسید حال آن که این محصول باغی یکی از مهمترین اقلام خشکباری ایران در تولید و صادرات به شمار می رود که سالانه ارزآوری بالایی برای کشور دارد به گونه ای که سال گذشته ارزش صادرات پسته و مغز پسته به بیش از یک میلیارد دلار رسید.

اما امسال شاهد افزایش قیمت پسته در بازار بودیم که به گفته محمود ابطحی - رییس انجمن پسته - ناشی از کاهش تولید این محصول بوده است چرا که امسال به دلیل ناآور بودن و تغییرات دمایی و اقلیمی، میزان تولید پسته به یک پنجم پارسال و حدود 50 هزار تن کاهش یافته است.

وی در گفت وگو با ایسنا افزود: هم اکنون در بازار مشکل کمبود داریم و باید ضمن توجه به بازار داخلی، صادرات را نیز فراموش نکنیم چرا که اگر به بهانه تامین بازار داخلی و نیاز مردم، پسته را صادر نکنیم بازار خارجی خود را دو دستی به رقیبانی همچون آمریکا هدیه کرده ایم چرا که ایران همواره در صدر تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود تولید عامل گرانی پسته/ مردم امسال را تحمل کنند

کمبود تولید عامل گرانی پسته/ مردم امسال را تحمل کنند