مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 09:152018-12-11سياسي

اجرای 20 درصدی سند هوافضا در کشور


عضو کارگروه مشورتی هوافضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به روند کند کشور در حوزه فضایی، گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده از سند 10 ساله هوافضا تنها 20 درصد آن اجرایی شده است.

- دکتر مهدی نژاد نوری، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند برگزاری جلسات شورای عالی فضایی، افزود: جلسات شورای عالی فضایی در دولت یازدهم و دوازدهم به ندرت تشکیل شده، اما کمیسیون دائمی شورای عالی فضایی برخی از اوقات تشکیل جلسه داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح عالی افراد حاضر در شورای عالی فضایی، مصوبات آن از اهمیت بالایی برخوردار است و به اعتبار آن باید ابلاغ و اجرا شود.

بنابراین ممکن است علت برگزار نشدن جلسات این شورا، فراهم نبودن زمینه اجرای مصوباتی باشد که قرار است در آن تصویب شود.

عضو کارگروه مشورتی هوافضای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور به علل عدم پرتاب ماهواره های ساخته شده در کشور اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یکی از ماهواره ها برای پرتاب روی سکو رفت و کاملا آماده پرتاب بود، اما از روی سکو کنار گذاشته شد که دلیل توقف آن مذاکرات سیاسی بوده است.

مهدی نژاد نوری تاکید کرد: این امر موجب شد که بر طبق گزارش ها، تاکنون حدود 20 درصد از سند 10 ساله هوافضا، مصوب ستاد راهبری اجرای نقشه جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 20 درصدی سند هوافضا در کشور

اجرای 20 درصدی سند هوافضا در کشور