مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 07:252018-12-11سياسي

98 درصد از میزان آورد رودخانه هیرمند از سمت افغانستان کم شده است


نماینده مردم زابل در مجلس گرفتن حق آبه سیستان از رودخانه هیرمند را مهم دانست و افزود: سال گذشته 98 درصد از میزان آورد این رودخانه از سمت افغانستان کم شده آماری که در طول تاریخ بی سابقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر حبیب الله دهمرده در نشست خبری در زاهدان گفت: میزان تبخیر آب در چاه نیمه های سیستان به میزان 10 برابر آبی است که از طریق لوله به زاهدان منتقل می شود .

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تبخیر آب چاه نیمه ها طرح هایی پیشنهاد شده که از جمله آن می توان به ایجاد پنل های خورشیدی بر سطح این حوضچه ها اشاره کرد تا علاوه بر جلوگیری از تبخیر از انرژی خورشید نیز استفاده کنیم.

دهمرده تصریح کرد: علم و دانش چاه های آب ژرف را ما نداشتیم و براین اساس از توان خارجی ‏استفاده کردیم، در خصوص آب های ژرف افراد زیادی اظهار نظر کرده اند که باید اعلام کنم تمامی این ‏حرف ها فاقد سندعلمی بوده و در این خصوص تنها تیم کارشناسی معاونت علمی و فناوری رییس ‏جمهور که متشکل از نخبگان و متخصصان داخلی و خارجی است؛ می توانند اظهار نظر کارشناسی ‏داشته باشند و چون این دانش هنوز در ایران فراگیر نشده پس نظرات دیگران مورد تایید نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه واحد آب های ژرف برخلاف ‏آب های چاه نیمه که میلیون متر مکعب است، میلیارد متر مکعب بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد از میزان آورد رودخانه هیرمند از سمت افغانستان کم شده است

98 درصد از میزان آورد رودخانه هیرمند از سمت افغانستان کم شده است