مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 15:262018-12-10اقتصادي

پیگیر ردیف اعتباری حفاظت و اصلاح خاک هستیم


معاون معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شد سالانه 500 هزار هکتار در بحث حفاظت، بهبود و اصلاح خاک اقداماتی صورت گیرد و پیگیر ردیف اعتبار برای این موضوع هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا پرستار ظهر امروز در همایش روز جهانی خاک که در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد با بیان اینکه جای کشاورزی حفاظتی در کشاورزی کشور خالی است، اظهار کرد: رسانه ها باید کمک کنند تا چالش های خاک را به گفتمان اجتماعی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: حفاظت از زمین با مراقبت از خاک امسال به عنوان شعار هفته خاک نامگذاری شده است تا با توجه به این شعار بتوانیم در جهت رفع آلودگی خاک کوشا باشیم.

مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: تجدیدپذیری در منابع آب سالانه است و کمتر دچار مشکل می شویم اما در رابطه با خاک اینگونه نیست چراکه تشکیل هر سانتی متر از خاک صدها سال طول می کشد و تجدیدپذیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسؤول گفت: محدودیت زیادی در خاک داریم به گونه ای که تنها 1.

2 میلیون هکتار از منابع خاک کشور بدون محدودیت است و مابقی دچار شوری و قلیایی است.

پرستار خاطرنشان کرد: در مجمع جهانی خاک که در شهر رم ایتالیا برگزار شد استارت مباحث اهمیت خاک زده شد و پیشنهاداتی در زمینه آموزش و پایداری خاک ارائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیر ردیف اعتباری حفاظت و اصلاح خاک هستیم

پیگیر ردیف اعتباری حفاظت و اصلاح خاک هستیم