مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 09:412018-12-10اجتماعي

عطر آگین کردن «حجرالاسود» در رکن شرقی خانه خدا + فیلم


سنت عطر آگین ساختن «حجرالاسود» در رکن شرقی خانه خدا در طول تاریخ برقرار بوده و هم اکنون همه روزه پیش از هر نماز، در فاصله زمانی اذان تا اقامه نماز، - عطر آگین کردن حجرالاسود در رکن شرقی خانه خدا + فیلم سنت عطر آگین ساختن حجرالاسود در رکن شرقی خانه خدا در طول تاریخ برقرار بوده و هم اکنون همه روزه پیش از هر نماز، در فاصله زمانی اذان تا اقامه نماز، افرادی موظف به آغشته کردن این سنگ به عطر عود هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجر الاسود سنگ شکسته ای است که در رکن شرقی کعبه در ارتفاع یک متر و نیم از زمین و به قطر حدود 50 سانتیمتر در خانه خدا قرار دارد.

حجرالاسود، یاقوت سفید از یاقوت های بهشت بوده است که خداوند آن را در کوه ابوقبیس قرار داد و به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) وحی کرد تا آن را از کوه ابوقبیس، استخراج و به همین شکل که اکنون وجود دارد، در کعبه جاسازی کنند.

    از حضرت علی(ع) نقل شده است که پیش از حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) خداوند این سنگ را از بهشت همراه حضرت آدم (ع) به زمین فرستاد و آن حضرت سنگ را در همین مکان کنونی قرار داد، ولی پس از طوفان نوح، حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) از طریق وحی، آن را از کوه ابوقبیس استخراج کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر آگین کردن «حجرالاسود» در رکن شرقی خانه خدا + فیلم

عطر آگین کردن «حجرالاسود» در رکن شرقی خانه خدا + فیلم