مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 14:552018-11-28اقتصادي

آلودگی خاک، خطری پنهان


مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در امور پژوهشی و تولیدات گیاهی از آلودگی خاک به عنوان خطری پنهان درست در زیر پاها یاد کرد و گفت: - در حقیقت آلودگی خاک واقعیتی نگران کننده کنونی است.

دکتر مهدی عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با آلودگی خاک اظهار کرد: خاک موهبت الهی است که به عنوان جزیی از طبیعت به مردم اعطا شده و عنصری مقدس و سالم است و تنها خود مردم می توانند آن را حفظ کرده و از آلودگی جلوگیری کنند.

وی افزود: خاک در مقیاس حیات کوتاه مدت ما تجدیدپذیر است، برای ساخته شدن هر سانتی متر مکعب خاک بین 500 تا 1000 سال زمان لازم است و این حساسیت نگاه ما را به خاک بیشتر می کند و هر کدام از ما باید به فکر راه حلی برای مشکل آلودگی خاک باشیم، چون آلودگی خاک از آلودگی در دستان تک تک ماست.

مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که برای پالایش خاک باید از خود شروع کنیم، ادامه داد: اما جدای از نقش کلیدی خاک در تأمین معیشت انسان، انحطاط و تخریب جهانی در منابع خاک در حال وقوع است که علت اصلی آن مدیریت ناکارآمد منابع طبیعی، فشار جمعیت است که به بی ثباتی عناصر طبیعی منجر می شود و از همه مهم تر صنعتی شدن فعالیت هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی خاک، خطری پنهان

آلودگی خاک، خطری پنهان