مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 11:402018-11-28اقتصادي

هزینه وام مسکن ارزان شد


کاهش توان خرید مردم در این روزها باعث شده تقاضا برای خرید مسکن نیز کاهش یابد؛ این موضوع سبب شده قیمت اوراق تسهیلات مسکن هم مقداری افت کند اما به گفته کارشناسان با قیمت های کنونی و وام های تخصیصی، - مردم عادی با این تسهیلات نمی توانند صاحبخانه شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در معاملات امروز فرابورس ایران قیمت امتیاز تسهیلات مسکن بانک مسکن از 52 هزار تومان تا 55 هزار تومان شناور بود.

امروز حدود قیمت اوراق تسهیلات مسکن آبان ماه 1397 حدود 52 هزار و 900 تومان است و اوراق تسهیلات مسکن مهر 1397 به 53 هزار و 700 تومان می رسید.

در عین حال قیمت تسه فرودین ماه سال جاری حدود 54 هزار تومان بود.

در حال حاضر بازار سرمایه، شاهد کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن است، چراکه قیمت مسکن از ابتدای امسال تا کنون رشد چشمگیری داشته که این موضوع سبب شده تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد.

طبیعی است که این کاهش تقاضا به طور مستقیم بر مقدار خرید اوراق تسهیلات مسکن نیز اثر می گذارد و قیمت اوراق را پایین می آورد.

چندی پیش نیز رضا غلامعلی پور - معاون توسعه بازار فرابورس ایران - این موضوع را در جمع اصحاب رسانه تایید کرد و گفت تعدادی سوال می کنند که در آینده قیمت اوراق تسهیلات مسکن چقدر خواهد بود، که باید گفت قیمت تسه تابع این است که تسهیلات مسکن چه کسری از قیمت خرید مسکن را پوشش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه وام مسکن ارزان شد

هزینه وام مسکن ارزان شد