مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 15:502018-11-21سياسي

لزوم رصد روش های پژوهشی قرآنی در دنیا


رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه گفت: باید روش های جدید تحقیقی و دیدگاه های جدید که در زمینه مطالعات قرآنی در دنیا عرضه می شود، - رصد شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، امروز در مراسم رونمایی از دایره المعارف قرآن کریم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: قرآن کریم اصلی ترین منبع معرفت دین است و وظیفه اصلی حوزویان پرداختن به قرآن کریم و روایات است.

وی افزود: تک نگاری ها مقدور آحاد اهل علم است ولی کارهای جمعی و بزرگ و فعالیت های علمی باید توسط مجموعه های علمی انجام شود؛ از جمله دانش نامه ها، دایره المعارف ها و تفاسیر قرآن اگر توسط موسسات انجام شود توان پشتیبانی علمی لازم را نیز فراهم می کند.

واعظی اظهارکرد: در مرکز معارف اسلامی دفتر تبلیغات که یکی از پژوهشکده های این پژوهشگاه است فعالیت های گسترده ای انجام شده است؛ از جمله این فعالیت ها می توان به تفسیر راهنما، فرهنگ قرآن و دایره المعارف قرآن کریم اشاره کرد که در این زمینه دایره المعارف کودکان و نوجوانان نیز در حال انجام است.

وی گفت: یکی از ضعف های فعالیت های پژوهشی حوزه که اخیر در دفتر تبلیغات در این زمینه فعال شده ایم این ضعف است که نسبت به آنچه که امروز در محافل آکادمیک دنیا و توسط مستشرقین انجام می شود نظارت و رصد کافی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رصد روش های پژوهشی قرآنی در دنیا

لزوم رصد روش های پژوهشی قرآنی در دنیا