مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 14:052018-11-21اقتصادي

تأخیر 3 ماهه در پرداخت مطالبات داروخانه ای تأخیری معقول و منطقی


رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: تأخیر بسیار در پرداخت مطالبات داروخانه های این استان از سوی بیمه تأمین اجتماعی و سلامت موجب می شود تا کمر آن ها شکسته شود.

- دکتر آرمان ریحانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که افزایش قیمت دارویی امسال بیشترین فشار را به داروخانه های استان وارد کرده است، افزود: در حقیقت یک داروخانه 90 تا 95 درصد داروی خود را به بیمه ها می فروشد و مابقی هزینه را مردم پرداخت می کنند این در حالی است که بیمه ها پس از گذشت چندین ماه وجوه داروخانه داران را به آن ها پرداخت می کند.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود تا میزان نقدینگی داروخانه به شدت کاهش یابد و یا این که نقدینگی وجود نداشته باشد از همین رو داروخانه داران ناگزیرند برای تأمین منابع مالی برای خرید دارو روانه بانک ها برای اخذ وام های 20 درصد و به بالا شوند، چون اگر داروی مورد نیاز یک بیمار در یک داروخانه وجود نداشته باشد بار دیگر مشتری به آن داروخانه مراجعه نمی کند.

ریحانی اظهار کرد: افزایش قیمت برخی داروها نیز موجب شده است تا داروخانه داران احتیاج بیشتری به نقدینگی برای خرید دارو داشته باشند.

وی گفت: تأخیر در پرداخت مطالبه داروخانه ها به مدت دو تا سه ماه برای آن ها مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر این مدت تا شش ماه و بیشتر طول بکشد برای آن ها مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأخیر 3 ماهه در پرداخت مطالبات داروخانه ای تأخیری معقول و منطقی

تأخیر 3 ماهه در پرداخت مطالبات داروخانه ای تأخیری معقول و منطقی