مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 13:402018-11-21سياسي

جایگاه حقوق حیوانات در اسلام و قانون


عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی گفت: چرا این قدر در آیات و روایات حقوق حیوانات به رسمیت شناخته شده اما در حوزه مدنی چیز خاصی نداریم علت این است که مبانی تئوریک و فلسفی این موضوع نهادینه نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رضا آزاد در نشست صدای بی صدایان که در مورد حقوق حیوانات در بستر تغییر و تحولات مدنی در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی برگزار شد، درخصوص فلسفه اخلاق در مورد حقوق حیوانات اظهار کرد: رویکردی که امروز حتی در بین طرفداران حقوق حیوانات وجود دارد این است که به بعد عاطفی و تا حدی سیاسی، حقوقی این مسئله توجه شده و بعد فلسفی و تئوری پردازی های فلسفی در این زمینه کمرنگ بیان شده است و این موضوع باعث شده فقر ادبیات حقوقی به وجود بیاید.

اگر از افرادی که حتی فضای آکادمیک بحث حقوق حیوانات را انجام می دهند بپرسیم که شما بر اساس مبنای منفعت گرایانه، فضیلت گرایانه یا وظیفه گرایانه این کار را می کنید؟ شاید نتوانند پاسخ درستی بدهند.

به حقوق حیوانات صرفاً احساسی نگاه می شود وی ادامه داد: رویکرد به حقوق حیوانات به شدت عاطفی و احساسی است و خلأ مبانی تئوریک و فلسفی در این حوزه احساس می شود.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی تصریح کرد: همچون بسیاری روشنفکران معاصر، چالش آینده جهان را چالش اخلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه حقوق حیوانات در اسلام و قانون

جایگاه حقوق حیوانات در اسلام و قانون