مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 13:402018-11-21اقتصادي

اینجا «شوون» است


وجود جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی در روستاهای اردبیل موجب شده بوم گردی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اغلب روستاهای استان اردبیل، مناظر طبیعی و جاذبه های متعدد تاریخی موجب شده تا هر یک به عنوان مقصد سفر برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

موضوعی که در قالب طرح های بوم گردی مورد حمایت بوده و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با ارائه تسهیلات و تامین زیرساخت ها به دنبال رونق اقامتگاه ها در روستاها با هدف توسعه بوم گردی است.

اقامتگاه بوم گردی شوون که در روستایی به همین نام واقع شده، از جمله اقامتگاه های موفق است که توانسته در کمتر از سه ماه مورد توجه مسافران قرار گیرد.

نام شوون مرتبط با اقلیم منطقه است به گفته رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نام روستای شوون از اقلیم این منطقه الهام گرفته شده است.

روح الله محمدی با اذعان به اینکه شوون در معنای لغوی به معنی عمیق است، اضافه کرد: این روستا به دلیل واقع شدن در دره عمیق به این شکل نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه بعدها تلفظ نام روستا به شاوون تغییر یافته اضافه کرد، در این منطقه می توان تمدن کوراارس که مربوط به دوره مفرغ قدیم است را مشاهده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا «شوون» است

اینجا «شوون» است