مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 11:402018-11-20فرهنگي

اهداء 2 خمره تاریخی به موزه اسدآباد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از اهداء 2 خمره تاریخی به موزه این شهرستان خبر داد.

- کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: این دو خمره تاریخی توسط یکی از دوستداران تاریخ به نام حمید مرادی از روستای کمک سفلی به موزه شهرستان اهداء شد.

وی اظهار کرد: طبق نمونه های مشابه این خمره که در موزه وجود دارد، این دو خمره متعلق به دوره اشکانی بوده که در راستای اطمینان خاطر برای تعیین دقیق قدمت باید مورد بررسی دقیق کارشناسان باستان شناس استان قرار گیرد.

اکبری شایگان با اشاره این دو خمره ته دکمه ای با ارتفاع یک متر و قطر دهانه 30 سانتیمتر تصریح کرد: اهداء اشیاء تاریخی فرهنگی در دو سال گذشته به صورت چشمگیری در اسدآباد از طرف مردم فرهیخته و دوستداران تاریخ شهرستان رواج پیدا کرده و این شهرستان در استان و حتی غرب کشور در بحث اهداء اشیاء تاریخی به موزه بی نظیر بوده که این امر را می توان حاصل تلاش های چندین ساله فرهنگسازی همکاران ما در اداره میراث فرهنگی دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر از 150 اثر فرهنگی و تاریخی موجود در شهرستان اسدآباد 89 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت است، عنوان کرد: از 79 تپه تاریخی و باستانی شهرستان 60 تپه در بخش مرکزی و 19 تپه در بخش پیرسلمان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداء 2 خمره تاریخی به موزه اسدآباد

اهداء 2 خمره تاریخی به موزه اسدآباد