مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 10:452018-11-20سياسي

مطهری: نظارت بر اجرای سیاست های کلی خارج از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است


نایب رییس مجلس با بیان اینکه نظارت بر اجرای سیاست های کلی خارج از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: قانون اساسی به ما اجازه نمی دهد که مبنای جدیدی برای انطباق مصوبات مجلس با آن غیر از شرع و قانون اساسی درست کنیم همچنان که اجازه نمیدهد شورای نگهبان دیگری تأسیس کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جوابیه علی مطهری به حجت الاسلام مصباحی مقدم که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: بسمه تعالی جناب حجت الاسلام آقای مصباحی مقدم (دامت برکاته) با سلام، پاسخ های جناب عالی به سؤالات اینجانب را خواندم و البته قانع نشدم.

تأکید حضرت عالی بر اجرای سیاست های کلی نظام و ضرورت اهتمام مجلس بر آن را قبول دارم ولی لازمه آن ایجاد مبنای سومی برای انطباق مصوبات مجلس با آن و تأسیس یک شورای نگهبان جدید نیست.

در واقع اختلاف ما اختلاف مبنایی است، جناب عالی اموری وراء قانون اساسی را از تفویض مقام رهبری نتیجه می گیرید و بنده این نتیجه گیری را درست نمی دانم.

خلاصه استدلال اینجانب برای آنکه برای توده مردم نیز قابل فهم باشد به شرح زیر است و بعید می دانم که مورد قبول جناب عالی قرار گیرد.

البته علاقه اینجانب به شما پابرجاست و دفاع های حضرت عالی از خودم را در مقابل هجمه های بی امان مخالفان در مجلس هشتم فراموش نکرده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهری: نظارت بر اجرای سیاست های کلی خارج از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است

مطهری: نظارت بر اجرای سیاست های کلی خارج از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است