مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 09:052018-11-20سياسي

آسبادهای خواف شانس زیادی برای ثبت جهانی دارند


مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آسبادهای خواف شانس زیادی برای ثبت جهانی دارند، - اقدامات لازم برای ساماندهی و تشکیل پرونده آسبادها در حال کامل شدن است.

سیدهادی احمدی رویینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: همکاران ما مشغول ارزیابی شرایط آسبادها برای ثبت جهانی هستند و خوشبختانه شانس آن ها برای ثبت جهانی بالاست.

وی افزود: اقدامات لازم برای ساماندهی و تشکیل پرونده آسبادها به سرعت در حال کامل شدن است، در بازدیدی که از آثار باستانی خواف داشتیم تعدادی از آثار ثبت ملی نبودند اما بسیاری از مالکان اطراف این آثار با رضایت کامل خواستار همکاری برای ثبت ملی آثار بودند.

احمدی رویینی عنوان کرد: بعد از ثبت ملی آثار تاریخی، حفاظت از آن ها مهم است و تعدادی از آثار در بافت تاریخی و در محدوده شهر است و مردم و مسئولان باید در نگهداری از این آثار کوشا باشند.

وی گفت: ما برای حفظ آثار کمک می کنیم اما به نظر می رسد برای حفظ آثار تاریخی در شهرها به خصوص روستاهایی که اخیرا شهر شده اند، برنامه ای وجود ندارد.

آثار تاریخی ثروت هایی هستند که بی ارزش به نظر می رسند ولی در دراز مدت ابزارهای توسعه پایدار شهر محسوب می شوند اما در شهرها ساخت و سازهای ناهمگون ایجاد شده و این آثار را ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسبادهای خواف شانس زیادی برای ثبت جهانی دارند

آسبادهای خواف شانس زیادی برای ثبت جهانی دارند