مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 08:502018-11-20پزشكي

سگ و گربه نگه ندارید؛ مریض می شوید


یک فلوشیپ آلرژی و ایمونولوژی بالینی عوارض نگهداری از حیوانات در منازل بویژه سگ و گربه و تاثیر حضور آنها در بروز برخی عفونت ها و مقاومت های آنتی بیوتیکی را تشریح کرد.

- دکترجواد تفرجی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نگهداری از حیوانات به عنوان یک عرف در کشورهای غربی شده است و این موضوع نیز در ایران نفوذ کرده و برخی از افراد در منازل خود سگ، گربه یا پرنده نگهداری می کنند، افزود: در ظاهر نگهداری حیوانات در منزل کار پسندیده ای است؛ چرا که مکان و تغذیه مناسب برای آن ها تامین می شود، اما نگهداری حیوانات می تواند موجب بروز عوارض و اختلالاتی در سلامت افراد شود.

وی ادامه داد: برای مثال در افرادی که زمینه آلرژی یا آسم دارند، این حیوانات به عنوان یک آلرژن محسوب می شوند، مواد دفعی حیوانات یا پوست و موی آنها و پر پرندگان به طور مستقیم بر دستگاه تنفسی تاثیر می گذارند و به دنبال آن سیستم ایمنی بدن تحریک شده و باعث ایجاد التهاب دستگاه تنفسی می شود.

این التهاب نیز موجب تحریک دستگاه تنفس و بروز سرفه های طولانی مدت شده و همچنین در افراد مستعد بیماری های آسم باعث ایجاد حملات آسم و یا تنگی نفس می شود و زمینه سرفه های طولانی مدت را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ و گربه نگه ندارید؛ مریض می شوید

سگ و گربه نگه ندارید؛ مریض می شوید