مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 14:352018-11-19فرهنگي

وجود 116 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس


مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش در دومین جشنواره دانایی توانایی از وجود 116 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رمضانی در هفته کتاب و در دومین جشنواره دانایی توانایی که در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: اگر کتاب و کتاب خوانی در مدارس احیا نشود مطمئناً این فرهنگ در جامعه نیز نهادینه نمی شود.

وی بودجه اختصاص یافته به موضوع کتاب و کتاب خوانی را ناکافی دانست و افزود: 500هزار نفر در مسابقات کتاب خوانی در سال تحصیلی گذشته مشارکت کردند هرچند این آمار نسبت به آمار کل دانش آموزان رضایت بخش نیست اما نسبت به سال قبل آن حدود 200هزار نفر افزایش داشته است و این آمار امیدوارکننده است.

رمضانی تصریح کرد: در آبان ماه سال قبل کارگروه ویژه ای در اداره کل فرهنگی باهدف انتخاب کتب مناسب برای دانش آموزان تعیین شد تا با کمترین خطا کتاب مناسب را در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی با تشریح مراحل مختلف مسابقه کتاب از مدرسه تا مرحله کشوری گفت: امروز و در حاشیه این جشنواره نویسندگان کتاب های منتخب برای مسابقات با دانش آموزان دیدار می کنند و دانش آموزان از نزدیک با آن ها گفتگو می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 116 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس

وجود 116 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس