مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 13:552018-11-19اقتصادي

تغییر کاربری اراضی، مهم ترین معضل شمال کشور


رییس مرکز تحقیقات برنج شمال کشور گفت: یکی از مهم ترین معضلاتی که در شمال کشور وجود دارد، تغییر کاربری اراضی است بنابراین علاوه بر افزایش کمی و کیفی باید بر پایداری اراضی نیز تاکید کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم حسینی در هجدهمین همایش ملی برنج با اشاره به وضعیت تولید برنج در ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح مالکیت در ایران زیر یک هکتار است، زندگی حدود 2.

5 میلیون نفر در شمال کشور به زراعت برنج وابسته است.

وی با اشاره به اینکه تولید برنج در ایران در مقایسه با سایر کشورهای پیشرو، بسیار پرهزینه است، تصریح کرد: مهم ترین چالش برنج طی دهه های گذشته در کشور، همیشه یکسان نبوده است؛ در سال 62 میانگین عملکرد برنج در کشور 2831 کیلوگرم در هکتار بود اما در دهه 90 بیش از 4 تن در هکتار رسیده که بخشی از این افزایش تولید مرهون ارقام جدید و اصلاح شده و بخشی دیگر یافته های به زراعی است.

حسینی با بیان اینکه سطح زیرکشت کم شده اما راندمان عملکرد در هکتار بالا رفته، اظهار کرد: فعالیت های به نژادی و معرفی ارقام از سال 38 تاکنون منجر به معرفی 51 رقم برنج شده است که شامل خالص سازی توده های محلی برنج ایران، وارد کردن ژرم پلاسم خارجی، ترکیب ژنوم ایرانی و خارجی و ایجاد تنوع از طریق موتاسیون بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی، مهم ترین معضل شمال کشور

تغییر کاربری اراضی، مهم ترین معضل شمال کشور