مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 13:252018-11-19سياسي

احتمال فوران انفجاری دماوند در آینده نزدیک/ضرورت پایش مستمر فعالیت آتشفشانی


عضو هیات علمی پژوهشکده علوم زمین با بیان اینکه بسته به اینکه آتشفشان دماوند در چه فصلی فعال شود، منطقه ای را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بر اساس مطالعات جهانی احتمال فعالیت انفجاری آتشفشان دماوند در آینده وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرتضی طالبیان، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم زمین امروز در دومین جلسه پایش آتشفشان دماوند با بیان اینکه آتشفشان ها دارای مراحل مختلف زندگی هستند، افزود: مرحله تولد، مرحله تکامل که آتشفشان دارای فعالیت زیادی است و مرحله خفتگی که آتشفشان خاموش محسوب می شود، از جمله مراحل زندگی یک آتشفشان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در دنیا هر ساله 50 آتشفشان فوران می کنند و همچنین بر اساس آمارهای جهانی تا کنون بر اثر فعالیت های آتشفشانی 260 هزار نفر کشته شده اند.

طالبیان با اشاره به فعالیت آتشفشان دماوند، خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می دهد که خاکسترهای آتشفشانی و جریان های گدازه ای در اطراف این قله وجود دارد.

این محقق جریان های گلی را از دیگر نشانه های فعال بودن آتشفشان دماوند در گذشته دانست و گفت: این جریان های گلی به دلیل سیلاب های عظیمی است که در تاریخ فعالیت دماوند ایجاد شده و در جاده هراز قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال فوران انفجاری دماوند در آینده نزدیک/ضرورت پایش مستمر فعالیت آتشفشانی

احتمال فوران انفجاری دماوند در آینده نزدیک/ضرورت پایش مستمر فعالیت آتشفشانی